Tizedik c
by Pepe 2005.09.26. 22:58
Az id relatv - "Okos meglts" - gondolja a szegny gimnazista, aki asztala fl hajolva prblja kiizzadni magbl annak az tkozott msodfok egyenletnek a megoldst, hiszen tudja, hogy v vgi jegye, esetleg ksbb felsbb osztlyba val tovbbmenetele mlhat egy rtatlannak tn, de annl veszedelmesebb szmsortl. Taln, ha figyelt volna rn, s nem pedig az eltte l nnem osztlytrsa csinos tomport szemllte volna olyannyira elmlylten, arcn rtelmesnek mg csak tvolrl sem nevezhet vigyorral, nos, akkor (taln) nem kne minden dolgozat eltt feltennie a szoksos mr-mr rutinszerv vlt krdst: „Mondja, Tanrn, hny ponttl kettes?” m kisdikunk most szidhatja magban tlbuzg hormonjait, s grnyedhet fzete fltt.
Az id relatv. Volt, akinek az v elszllt, mint egy rpke ra a szmtgp eltt, s volt, akinek egyetlen kmiara maga volt az rkkvalsg. Akrhogy is, alig pr nap van mg htra, s jra magunk mgtt tudunk egy jabb tanvet. Egyeseknek sikerlmny volt, msoknak totlis csd, de azrt elmondhatjuk, hogy ponnak j volt. Volt itt neknk osztlykirnduls, ahol szinte tengerknt folyt a rengeteg metanol-szrmazk, m ldsos hatst senki sem lvezhette, hiszen szemfles elljrink lecsaptak, s pldsan megbntettk az eltvelyedett lelkeket. Sebaj, megrdemeltk. Volt itt neknk gumi-buli, de befurakodott kznk a kultra is Monet s bartai szemlyben s itt voltak persze az enyhlst hoz, lelket megnyugtat sznetek. Nyalka, ropi, Nndi pajts, svrg tekintetek msok dtjre, s az otthonrl hozott hamuban slt pogcsa elfogyasztsa.
Most, hogy mindjrt berobban kznk a nyr, minden gynyrsggel s gazdagsgval, a kisdik csndben prbl lapulni padja menedkben, hogy az utols heteket kibrja valahogy. Mindenesetre akr gy, akr gy, de j volt, s mindenki csak magt okolhatja, ha nem gy rezte. Mr csak pr egyenlet s letrajz, s behzhatunk mg egy strigult.
Mg kett. Az id relatv.
|